Dit kan 30 min wandelen per dag voor je doen

30 min wandelen

Zit jij dagelijks minimaal 30 minuten op Instagram, Facebook of Whats’app? Ik ook en het dubbele haal ik ook nog wel. En toch is mijn voornemen om vanaf deze week een half uur per dag te gaan wandelen, want dat kan heel veel voor je doen! Ik denk dat het een ochtendwandeling word, voor ik thuis begin te werken óf dat ik na het avondeten een ommetje maak met mijn vriend. Nog gezelliger dan voor de televisie hangen ook!

Je voelt je kalmer
Door het wandelen word je vanzelf rustiger, zelfs in een drukke stad. Wil je nóg iets rustiger worden? Je kunt tijdens het wandelen je meditatie-app aanzetten. (Lees hier trouwens meer manieren om te mediteren zonder in kleermakerszit te zitten)

150 kcal
Het ligt uiteraard aan je gewicht en aan je snelheid tijdens de wandeling, maar gemiddeld verbrand je met een wandeling van 30 minuten 150 kcal. Scheelt weer!

After dinner walk
Net een grote maaltijd op? Plof dan niet op de bank, maar ga een half uurtje lopen. Hierdoor komt je spijsvertering beter op gang en de New York Times vertelt zelfs dat je suikerspiegel stabieler blijft.

Je krijgt ideeën
Tijdens het wandelen komen er vanzelf ideeën naar boven, let maar op! Zorg wel dat je ze meteen opschrijft als je thuiskomt.

Energie
Ga niet direct (achter je laptop of tv) zitten als je thuiskomt, maar gebruik je energie om nog een rondje huishouden te doen bijvoorbeeld.

Maken jullie vaak zomaar-wandelingetjes of helemaal nooit?

13 Comments

  1. Jessica - Eat.Run.Love. 9 oktober 2016 at 10:36

    Ja! Ik ben daar ook een tijdje geleden mee begonnen, al vergeet ik het ook wel vaak in de dagelijkse drukte. Maar ik vind het ook heerlijk om mijn hoofd nog even leeg te maken en een frisse neus te halen nadat ik een hele dag heb binnen gezeten.

    View Comment
  2. Evi 9 oktober 2016 at 13:35

    Ik probeer sinds kort ’s morgens een halfuurtje te wandelen of lopen. Het is soms ZO moeilijk om mezelf uit bed te slepen, maar wanneer ik dan een halfuur laten met een fris en helder hoofd terug thuiskom, weet ik weer waarvoor ik het doe. Ik krijg ook veel minder last van de afternoon-dip als ik ’s ochtends actief ben geweest. Alleen maar voordelen!

    View Comment
    • Esmée Noëlle van Rijn 9 oktober 2016 at 15:02

      Ja dat lijkt me nou ook zo lekker, ik ga er morgen mee starten! Lijkt me ook moeilijk om ervoor uit bed te komen, maar ’s ochtends is het zo fijn op straat

      View Comment
  3. Nienke 9 oktober 2016 at 14:56

    Goed idee! Ga ik ook doen, neem ik meteen de hond mee. Wil mijn hoofd meer leeg maken, meer buiten zijn en wat meer aan mijn conditie gaan doen dus helemaal top! Liefs, niennthings

    View Comment
    • Esmée Noëlle van Rijn 9 oktober 2016 at 15:01

      Wat heerlijk dat je samen met de hond kan! Misschien moet ik eens kijken of m’n kat mee wil lopen, veel gezelliger

      View Comment
  4. Marlissa 9 oktober 2016 at 16:30

    Ik vind wandelen altijd fijn en zeker met dit heerlijke herfstweer! Met een hondje scheelt het dat je ook moet.

    View Comment
    • Esmée Noëlle van Rijn 9 oktober 2016 at 18:00

      Ja precies, kan soms vervelend zijn weet ik nog wel uit de tijd dat ik een hond had, maar als je eenmaal aan het lopen bent is het heerlijk!

      View Comment
  5. karlien 10 oktober 2016 at 10:44

    Sinds een aantal maanden heb ik een stappenteller (een losse, dus niet op telefoon) en zorg ik dat ik de 10.000 stappen per dag haal. Voelt echt super

    View Comment
  6. Sennett 10 oktober 2016 at 15:47

    Doe ik eingelijk nooit, terwijl het super goed is voor je. Moet er maar eens werk van gaan maken. Ik fiets wel elke werkdag (4 À 5 pw) tweemaal 20 minuten. Een begin dacht ik zo 😉

    View Comment
  7. Ise 12 oktober 2016 at 16:21

    Ik zou het ook wel vaker willen doen! Vooral ’s avonds na het eten lijkt me fijn 🙂

    View Comment

Comments are closed.