30 min wandelen

Zit jij dagelijks minimaal 30 minuten op Instagram, Facebook of Whats’app? Ik ook en het dubbele haal ik ook nog wel. En toch is mijn voornemen om vanaf deze week een half uur per dag te gaan wandelen, want dat kan heel veel voor je doen! Ik denk dat het een ochtendwandeling word, voor ik thuis begin te werken óf dat ik na het avondeten een ommetje maak met mijn vriend. Nog gezelliger dan voor de televisie hangen ook!

Je voelt je kalmer
Door het wandelen word je vanzelf rustiger, zelfs in een drukke stad. Wil je nóg iets rustiger worden? Je kunt tijdens het wandelen je meditatie-app aanzetten. (Lees hier trouwens meer manieren om te mediteren zonder in kleermakerszit te zitten)

150 kcal
Het ligt uiteraard aan je gewicht en aan je snelheid tijdens de wandeling, maar gemiddeld verbrand je met een wandeling van 30 minuten 150 kcal. Scheelt weer!

After dinner walk
Net een grote maaltijd op? Plof dan niet op de bank, maar ga een half uurtje lopen. Hierdoor komt je spijsvertering beter op gang en de New York Times vertelt zelfs dat je suikerspiegel stabieler blijft.

Je krijgt ideeën
Tijdens het wandelen komen er vanzelf ideeën naar boven, let maar op! Zorg wel dat je ze meteen opschrijft als je thuiskomt.

Energie
Ga niet direct (achter je laptop of tv) zitten als je thuiskomt, maar gebruik je energie om nog een rondje huishouden te doen bijvoorbeeld.

Maken jullie vaak zomaar-wandelingetjes of helemaal nooit?