3x zo werken je voornemens wel

Ik ben zo’n vervelend persoon die vrolijk wakker word (90% van de dagen), zin heeft in maandagen en waarvan een compleet nieuw jaar helemaal een hoogtepunt is. Waarom? Omdat ik hou van een frisse start.

En bij een frisse start horen goede voornemens. Op maandag start ik mijn week altijd voorbereid: ik heb boodschappen in huis, rust in het weekend uit en ga weer met motivatie naar de sportschool. Maar ook bij mij sluipt er door het jaar heen luiheid en vraatzucht door. Voor het nieuwe jaar ga ik er weer tegen aan. Weliswaar met een lichaam waar ik al heel blij mee ben en dat dit jaar weer verbeterd is, maar met nieuwe doelen. Vooral in mijn voedingspatroon is nog veel verbetering te behalen en ook het trainen mag weer op scherp gezet worden. Deze zomer wil ik ronde, stevige billen én een half jaar lang goed op m’n eten hebben gelet, omdat vervolgens natuurlijk vol te houden. En dat gaat me lukken! Hoe jullie dat ook gaat lukken? Ik raad je onderstaande drie manieren aan.

1. Hello Fresh
Het geheim in een verantwoord maaltje is vooral dat je met verse producten werkt. Ben je net als ik niet zo’n ster in de keuken? Dan vind ik de beste tip die ik je kan geven Hello Fresh. Je krijgt iedere week een doos vol verse boodschappen in huis met daarbij de recepten én de instructies hoe het in elkaar te flansen. Kind kan de was doen en zo heb je toch drie keer in de week een goede maaltijd binnen.

2. Personal Body Plan
Dit wordt mijn 2015-geheim. Ik schrijf er later wat uitgebreider over, maar ik geloof heilig in dit product. Voor mij -en voor de gemiddelde mens- is een personal trainer én een voedingscoach onbetaalbaar. Tom Barten richtte dit systeem op: je meldt je aan en je geeft je letterlijk en figuurlijk bloot. Je stuurt foto’s in (sport)ondergoed, vult vragenlijsten in en je legt uit wat je doel is. Voor mij is dat spiermassa kweken. Vervolgens download je de app en krijg je een persoonlijke coach toegewezen die je onbeperkt kunt bestoken met vragen. Als er tenminste nog iets onduidelijk is, want je persoonlijke voeding- en trainingsschema wordt volledig voor je uitgeschreven.

3. Belonen met sportkleding
Deze methode werkt gegarandeerd. Toen ik ooit begon met hardlopen mocht ik van mezelf na twee maanden dure Nikes kopen. Jezelf belonen met eten is een minder succesvolle methode, daarom kies ik voor deze. En nieuwe sportkleding wil je aan doen en gebruiken. Beste excuus ooit om te shoppen toch? Wel streng voor jezelf zijn: je mag bijvoorbeeld alleen iets nieuws wanneer je je doel behaald hebt. Ik raad je aan te shoppen in de nieuwe Nelly Sport collectie, bij het zojuist gelanceerde Jogha of te kijken bij het Scandinavische merk Röhnisch.

 

Ik wens jullie allemaal een heel fijn 2015!

 

Dit artikel verscheen ook als column op Ze.nl. [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

3 Comments

  1. Lonneke 1 januari 2015 at 12:46

    Je blijft me inspireren en motiveren, dank je wel!

    View Comment
  2. Crystal 2 januari 2015 at 00:02

    yaaay, dankje! dit zijn echt super tips, vooral die van personal body plan. Ik ga in 2015 elke dag op mijn blog een post schrijven over van alles en nog wat, ik heb net de eerste van vandaag gepost, whoop het word een top jaar:)

    View Comment
  3. Jantien 3 januari 2015 at 16:02

    Hoi Esmee! Ik volg je al sinds het begin van je website, en vind het een van de leukste websites op dit gebied! Waardeer je eerlijkheid. Ik eet al redelijk gezond, vooral ontbijt (yoghurt, muesli fruit / havermout) en lunch (speltcrackers met avocado / ei / kipfilet) en sport regelmatig maar kan me soms verliezen in wijn in het weekend en frisdrank en cappuccino’s. Vanaf deze maand wil ik echt aan de bak: 3 keer per week sporten (krachttraining, door jou ermee begonnen haha) en eten volgens een voedingsschema, om mezelf een vast stramien aan te leren. Want ’s avonds neig ik toch vaak naar zakken met groenten (niet vers) en vis uit de diepvries en zelfs af en toe een maaltijdsalade door mijn werk. Heb je tips? Jij begon natuurlijk met je suikerloze maand, maar wat at je dan precies wel? Hield jij een schema aan? Kan die namelijk niet vinden. Personal Body Plan is perfect maar net even te prijzig op dit moment voor mij. Verder: Keep up the good work!

    View Comment

Comments are closed.