Foodness: Kwark met kiwi en rauwe cacao nibs

070214155137kwarkheader

In de categorie goddelijke ontbijtjes: de kwark-kiwi-cacao combi. Voor de lactose-gevoeligen onder ons; je kunt ook geitenkwark proberen. Geitenmelk bevat minder lactose.

Behalve kiwi en cacao-nibs kun je hier ook lijnzaad (gebroken), chiazaadjes of moerbeien met rauwe cacao doorheen doen.

Nodig
Kwark (100 gram)
Één kiwi
Amandelen (15 gram)
Lijnzaad (1 el)
Chiazaadjes (1el)
Rauwe cacao nibs (1,5 el)
Moerbeien met rauwe cacao (1el)

Bereiding
1. Maak de kiwi schoon en snijd hem in plakjes
2. Doe de kwark in een bakje en leg de kiwi er overheen.
3. Bestrooi je ontbijt met de superfoods.

Eet smakelijk! 

Dit recept komt van Foodness.nl; mijn favoriete online kookboek met heel veel gezonde gluten-, suiker- of lactosevrije producten. De recepten zijn over het algemeen heel makkelijk (en als ik het zeg!) en vooral heel lekker.

13 Comments

  1. Ynske 19 februari 2014 at 08:08

    Het ziet er heerlijk uit! Ik heb alleen één probleem met kwark: ik weet nooit hoeveel ik moet nemen om tot 11 uur (snack) geen honger te krijgen. Daarom probeer ik het nooit, haha. In ieder geval ziet het er heerlijk uit.

    View Comment
    • Jill 20 februari 2014 at 21:33

      Zelf eet ik een halve bak 200gr. Heb je nog honger om 11 eet wat rauwkost als tussendoortje

      View Comment
  2. Caroline 19 februari 2014 at 09:43

    Ziet er heerlijk uit! Wat ik me afvraag, wat voor kwark gebruik je? Volle kwark, magere kwark, 0%vet kwark? Ik sta altijd zo te dubben in de winkel. Meer calorieën maar ook meer eiwitten en goede vetten of minder calorieën en dis minder eiwitten enz… Zelfde als met yoghurt, magere is nog goed te doen maar al die 0%vet yoghurt… Jakkes! Net scheerschuim!

    View Comment
  3. Lonneke 19 februari 2014 at 10:21

    Ziet er heerlijk uit!

    Off-topic: denk je dat geen spierpijn hebben betekent dat je te licht hebt getraind?

    View Comment
    • Lotte 21 februari 2014 at 21:35

      Nee hoor. Je lichaam kent dan die oefening je krijgt dan geen spierpijn meer maar je maakt je spieren moe. Ander gevoel maar nog steeds goed. Vind het persoonlijk fijner omdat je de dag erna dan wel weer kan sporten. Wat soms nogal moeilijk gaat met veel spierpijn

      View Comment
    • Timothy 26 februari 2014 at 11:04

      Je spieren kunnen ook groeien zonder dat je spierpijn hebt na de training. Spierpijn heeft te maken met je spierconditie. Als je vaak dezelfde oefeningen doet raakt je lichaam gewend aan de beweging. Is niet erg, maar ik zal je wel aanraden om om de zoveel weken een nieuw schema op te stellen voor meer variatie. Dit zorgt ook voor betere resultaten natuurlijk!

      View Comment
  4. Lisa 19 februari 2014 at 12:03

    Lijkt me heel lekker en past ook wel een beetje bij hoe ik nu ontbijt. Ik ontbijt nu met Griekse yoghurt (0% vet), gebroken lijnzaad, haverzemelen, pompoenpitten, ongezouten noten en rozijnen. Ben benieuwd naar de smaak van cacao nibs!

    View Comment
  5. Ise 19 februari 2014 at 12:49

    Ik hou van zulke ontbijtjes! Cacao nibs moet ik ook maar eens proberen 🙂

    View Comment
  6. Josanne 19 februari 2014 at 13:37
  7. Samantha 19 februari 2014 at 16:58

    oh ziet er lekker uit. Is geitenkwark ook te vinden in de gewone supermarkt of alleen te verkrijgen in natuur winkels?

    View Comment
    • Marloes 19 februari 2014 at 19:46

      Bij Albert Heijn verkopen ze wel geitenyoghurt. Misschien dat de kwark er ook tussen staat!

      View Comment
  8. Marloes 19 februari 2014 at 19:45

    Ziet er goed uit zeg. Deze ga ik zeker een keer uitproberen.

    View Comment
  9. Valerie 20 februari 2014 at 11:19

    Ziet er lekker uit! Wat ik de laatste tijd doe door mijn ontbijt met soya-yoghurt, verschillende noten & zaden, cacaonibs en wat fruit soms wat spannender te maken, zijn Verstegen Koek- en Speculaas kruiden. Heel lekker!

    View Comment

Comments are closed.