Intervaltraining; de snelle vetverbrander

intervaltraining vet verbranden

Om een fabulous body te kweken, hebben we in de meeste gevallen vooral wat minder van ons vet nodig. Het kan best lastig zijn om je vetpercentage naar beneden te krijgen, daarom is je voeding super belangrijk. Maar er zijn ook in je training wonderen mogelijk!

Op Ze.nl lees je het artikel van WorkThatEs.nl over intervaltraining verder! 

10 Comments

  1. Anne 2 mei 2013 at 18:45

    Ik wil er al een tijdje mee beginnen, maar ik ben heel bang dat ik het niet goed doe. Wel ben ik net bij de sportschool begonnen, misschien kunnen me ze er daar eens mee helpen op de loopband.

    View Comment
    • Esmée 5 mei 2013 at 19:11

      Veel loopbanden hebben een intervalprogramma! Maar de instructeuren in je gym weten het je vast te vertellen

      View Comment
  2. Wendy 2 mei 2013 at 19:30

    Yes, dit doe ik ook ja en het werkt best wel ja op zich! (: ik wist alleen niet dat je rustpauze de helft van je inspanningstijd moest zijn, dus yeey weer wat geleerd.

    Zou je misschien ook een artikel willen schrijven over het slakkengang vitaminepillen en de verschillende merken enzo ervan?

    View Comment
    • Wendy 2 mei 2013 at 19:31

      Slakkengang = slikken van, lol.

      View Comment
      • Esmée 5 mei 2013 at 19:11

        Ja ga ik doen, maar ik wil mijn informatie zo compleet mogelijk dus ik ga daar een prof over interviewen!

        View Comment
  3. Martine 4 mei 2013 at 10:06

    En wanneer raad je aan om met interval te beginnen?
    Hoeveel km ‘moet’ je dan achter elkaar kunnen hardlopen voordat je lichaam er klaar voor is?

    View Comment
    • Esmée 5 mei 2013 at 19:12

      Ik zou het doen als je een half jaartje hardloopt en met gemak 5km kunt. Interval is pittig voor je lichaam. Maar soms een sprintje trekken kan altijd hoor!

      View Comment
  4. A 5 mei 2013 at 19:05

    Is het beter om voor de krachttraining cardio te doen of erna als je vet wil verbranden?
    En mag ik vragen waarom je geen zuivel eet? Ik las het in het stukje over voeding en aangezien ik veel magere kwark eet ben ik wel nieuwsgierig.
    groetjes

    View Comment
    • Esmée 5 mei 2013 at 19:20

      Daar verschillen de meningen over. Ik gebruik cardio alleen om warm te worden. Ik geloof in de theorie dat je het na je krachttraining doet. Omdat er wordt gezegd dat je na zo’n 20min vet gaat verbranden. Als je eerst krachttraining doet ben je al warm en begin je daar dus direct mee.

      Ik eet geen zuivel omdat ik door het boek de Voedselzandloper en Ralph Moorman er in geloof dat we als mens slecht zuivel kunnen verwerken. We hebben een te weinig van het enzym lactase om melk goed te verteren/af te breken. Daardoor kun je spijsverteringsproblemen krijgen en een verzwakt imuumssysteem omdat ook de andere voedingsstoffen minder opgenomen worden door de verstoring. En het is bewezen dat in landen waar veel melk wordt gedronken de botontkalking het meest voorkomt (lichaam moet je zure bloed, veroorzaakt door zuivel neutraliseren en gebruikt daarvoor calcium uit je botten). Je kunt je calcium uit je groenten (boerenkool, broccoli, spinazie) kunt halen en eiwitten zit ook in veel andere voeding.

      Heel verhaal, maar hier komt het het ongeveer op neer.

      View Comment
  5. Debbie 15 mei 2013 at 11:28

    Klopt helemaal dit! Ik ben sinds 5 weken flink aan het interval-trainen en ik ben in gewicht niet zozeer afgevallen, maar ben veel meer getoned én mijn kleding zit toch iets losser. Yay!

    x

    View Comment

Comments are closed.