WIN: 3x FIT Methode e-book

FIT methode

Beloftes als binnen 30 dagen een strakke buik etcetera geloven we natuurlijk al lang niet meer. En ook de bekende ‘Wordt de beste versie van jezelf’ kan ik niet meer horen. Je ziet tegenwoordig door de bomen het bos niet meer en zonder sportachtergrond kan het toch nog steeds heel moeilijk zijn om te weten hoe je moet beginnen. Niet iedereen heeft het geld voor een personal trainer of andere vormen van coaching. Onlangs kreeg ik een mailtje van de mensen van fit.nl, een informatieve website over krachttraining en alle dingen die daarbij komen kijken; voor zowel mannen als vrouwen. In Vietnam las ik hun e-book en ik ben heel enthousiast!

Met alleen dit FIT Methode e-book in bezit krijg je trainingsschema’s die je zelf makkelijk uit kunt voeren in de sportschool, maar ook voorbeelden van voedingsschema’s en boodschappenlijstjes die je zou kunnen gebruiken. Daarnaast worden er antwoorden gegeven op vragen als ‘Waar moet ik op letten bij een vegetarisch of veganistisch eetschema?’.

De trainingen worden bovendien in drie fases verdeeld, waardoor je als beginnende sporter niet direct met moeilijke trainingsschema’s op wordt gezadeld. In fase 1 went je lichaam echt aan de krachttraining en leer je makkelijke oefeningen, fase 2 is voor mensen die wel al gewend zijn te trainen met gewichten, maar die een nieuw trainingsschema willen en fase 3 komt daarna. Heel fijn om dus hiermee in het nieuwe jaar je training weer een boost te geven, op welk niveau je ook zit!

Ik mag drie e-books weggeven van fit.nl, wil jij er één winnen? Laat dan hieronder weten hoe jij altijd aan je schema’s komt. Doe je maar wat? Kijk je af bij vloggers? Laat je ze in de sportschool maken? Ik ben nieuwsgierig!

 

25 Reacties

  1. Iris Hummel 19 december 2016 om 14:02

    Hi Esmee,

    Om eerlijk te zijn heb ik zelf nooit echt een schema. Dit gaat tot op een bepaald niveau wel en er wordt ook hier en daar wel wat afgekeken van vlogs of instagram. Maar het lijkt me nu vooral heel tof om wat gestructureerder en serieuzer aan de slag te gaan en het FIT Methode e-book lijkt me een goede manier om dat te doen! Ook gezien het feit dat ik door mijn opleiding tot dierenarts steeds drukker ben en tijd vrij moet maken om te sporten, zou wat meer structuur niet gek zijn .

    View Comment
  2. Marie-Anne Reulens 19 december 2016 om 14:20

    Ik doe maar wat, heel onregelmatig. Zou eigenlijk meer krachttraining moeten doen ter aanvulling van het lopen. Dus zo een boek zou van pas komen, Marie-Anne

    View Comment
  3. Amber 19 december 2016 om 15:23

    Krachttraining is voor mij nog iets onbekends. De fitnesshoek is toch een enge stap voor mij, vooral ook omdat ik geen flauw idee heb wat ik zou moeten doen. Ik hou het nu dus bij het vertrouwde hardlopen en wat groepslessen. Toch wil ik niet alleen cardio doen, dus ja, een zetje in de rug is meer dan welkom 🙂

    View Comment
  4. Marianne 19 december 2016 om 15:29

    Eigenlijk klooi ik maar wat aan. Door middel van blogs lezen op internet komt er véél informatie op je af, waar je uiteindelijk niet heel veel wijzer van wordt want veel spreekt elkaar tegen. Ik wil weer even way gestructureerder aan de slag gaan, om zo wat betere resultaten te boeken en naast beter in mijn lijf ook beter in mn vel te zitten! Dit zou hier heel erg bij helpen, even een steuntje in de rug 🙂

    View Comment
  5. lauri 19 december 2016 om 15:57

    Lijkt me interessant. Ik doe altijd van alles door elkaar. Beetje van Foodness, Kayla, Albert Heijn slanke recepten en ga zo maar door 🙂

    View Comment
  6. Priscilla 19 december 2016 om 16:50

    Ik haal mijn workout-insp van youtube/insta en pinterest! Super makkelijk en je kan lekker mixen en matchen

    View Comment
  7. Roos 19 december 2016 om 17:50

    Ik doe eigenlijk altijd maar wat! Ik kijk vaak een beetje af van andere sporters in de sportschool en af en toe zoek ik een beetje op internet, maar het past eigenlijk nooit echt bij mijn verwachtingen. In de sportschool kan je ze wel laten maken maar dat zijn eigenlijk ook standaard oefeningen en nooit echt naar individuele wensen gekeken. Voor boodschappenlijstjes kijk ik ook op internet maar vindt het moeilijk om te filteren tussen alle dieetsites.

    View Comment
  8. Eline 19 december 2016 om 18:11

    Een echt schema heb ik niet. Ik haal inspiratie uit instagram, maar probeer te kijken wat bij mij past. En natuurlijk de lessen van body pump die ik herhaal in het krachthonk op mijn manier. Dat werkt voor mij het beste.

    View Comment
  9. Petra 19 december 2016 om 19:12

    Ik heb een keer een schema gehad van een personal trainer die ik soms nog gebruik. De meeste dagen train ik op gevoel en niet volgens een schema.
    Dit werkt tot op zekere hoogte wel maar net als mijn voeding zit er geen structuur in met soms cheaten als gevolg. Ik zou het fijn vinden om in 2017 volgens schema te trainen en eten,zodat ik hier een dagboek over kan schrijven. Zoals ik het nu aanpak heb ik totaal geen overzicht meer.

    View Comment
  10. Desiree 19 december 2016 om 20:34

    Op dit moment doe ik altijd maar wat maar en train ik eigenlijk altijd alles door elkaar. Met deze schema’s kan ik elke training apart inrichten zodat ik me de ene keer focus op mijn benen, volgende training me armen en een andere training cardio en buik. De voedingsschema’s en boodschappenlijstjes zullen zeker van pas komen. 2017 zal dan ook goed beginnen met gelijk een goed trainingsschema

    View Comment
  11. Alissa 19 december 2016 om 21:40

    Al enige tijd een stille lezer, maar nu toch maar eens reageren. Ik heb de afgelopen jaren vooral onder begeleiding van fysio’s getraind in de sportschool, en daarna in een hele fijne sportschool waar je na iedere 15 trainingen een gratis sessie met een trainer kreeg om een nieuw schema te beginnen. Net verhuisd, dus moet nu op zoek naar een nieuwe sportschool, waar ik nog maar moet zien of ik net zulke fijne begeleiding kan krijgen. Zelf iets meer achtergrond over krachttrainen zou daarom welkom zijn!

    View Comment
  12. Marloes 19 december 2016 om 23:07

    Ik had eerst altijd wat schema’s van internet van bijvoorbeeld Guy Droog, maar later had ik wel een boek gekocht die dan echt een halfjaar plan aan oefeningen heeft. Daar haal ik nog steeds wel veel inspiratie vandaan, maar ben nu echt een beetje een houvast kwijt. Verder kijk ik nu een beetje naar wat vloggers doen, maar ik mis dus eigenlijk een beetje een echt schema nu wat je ook makkelijk kan veranderen na een x aantal weken. Dit lijkt me dus heel fijn voor in 2017! 🙂

    View Comment
  13. Amanda 19 december 2016 om 23:30

    Ik ben echt een type die maar iets doet. Hardlopen doe ik wel met schema’s, maar bij mijn trainingen in de sportschool weet ik niet wat ik het beste wel of niet kan doen. Wat precies goed is voor mijn doelen en wat nou het beste werkt bij mijn doelen. Ik hoop hier zeker meer inzicht door te krijgen met deze e-books.

    View Comment
  14. Jennita 20 december 2016 om 07:26

    wauw dit lijkt me heel behulpzaam! zelf heb ik nog niet echt ervaring met krachttraining, meestal doe ik yoga of pilates filmpjes van blogilates.

    View Comment
  15. Leila 20 december 2016 om 16:49

    Héél erg, maar: ik doe maar wat. Ik heb geen vaste oefeningen, een schema of ook maar iets van een ritme in het sporten. Daar mag best verandering in komen! Ik zou het dan ook erg leuk vinden om dit e-book uit te proberen.

    View Comment
  16. Tine 20 december 2016 om 18:25

    Ik ben een beginneling en had de Kayla Itsines bikini body guide gekregen. Vol goede moed begonnen, maar na nog geen 10 min van de eerste workout dacht ik dat ik dood ging, en na amper een week volhouden (of poging tot) zat ik met vreselijke pijn thv knieën en enkels. Big fail.
    Een andere motivatie waren de filmpjes van Victoria’s Secret op youtube/instagram, ze doen het er zo gemakkelijk uitzien. Ik dacht dat kan ik ook, maar na nog geen minuut zakte ik door mijn armen en lag ik plat op de mat. Again big fail :p
    Vandaar dat deze guide echt wel van pas zou kunnen komen, om op een verantwoordelijke en geleidelijk manier eindelijk voor een bikini body te gaan in 2017. 😀

    View Comment
  17. Daniella 20 december 2016 om 19:17

    Hoi,

    Ik probeer wel structuur aan te brengen, maar in de sportschool blijft dat altijd lastig! Voor hardlooptrainingen gebruik ik de schema’s uit Live, Love, Run van Annemerel en daarnaast volg ik nog 2 groepslessen. Elk jaar heb ik altijd 3 enthousiaste maanden in de sportschool, maar doordat ik geen schema/basis heb is dat lastig vol the houden. Ik hoop natuurlijk dat het e-book van fit.nl daar verandering in zal brengen zodat ik wat meer aan mijn abonnement bij de sportschool heb :).

    View Comment
  18. Anneroos 20 december 2016 om 22:30

    Dat klinkt als een handig boek! Ik heb zelf eigenlijk nooit een schema.. ik doe maar wat. Ik kijk hoe ik me voel en waar ik zin in heb en daar pas ik mijn training op aan. Ik moet wel toegeven dat dit niet altijd effectief is. Het is namelijk heel makkelijk om snel te stoppen wanneer het te zwaar wordt, omdat ik geen vast schema heb waar ik me aan moet/kan houden.

    View Comment
  19. Rozemarijn 21 december 2016 om 10:36

    Sporten doe ik voornamelijk door te hardlopen, waarvoor ik online schema’s opzoek via Pinterest en bekende hardloopwebsites. Krachttraining doe ik niet veel: ik moet mijn pasje voor de sportschool maar weer eens van onder het stof vandaan halen. Maar wanneer ik ga gebruik ik een schema wat door de sportschool wordt aanbevolen. Ik kan er nog veel over leren, dus ik zou graag een e-book willen winnen.

    View Comment
  20. Tama 21 december 2016 om 12:15

    Of een klasje (lekker makkelijk) of ik verzin een rondje op de machines (voelt alleen alsof ik er meer uit kan halen) of ik raadpleeg Pinterest voor een schema. Een leidraad lijkt me ontzettend handig!

    View Comment
  21. Shevan 22 december 2016 om 17:37

    Om eerlijk te zijn doe ik altijd maar wat, naast hardlopen waar ik wel een opbouw schema voor gebruik van Runnersworld richting de 10 Kilometer, pluk ik zo nu en dan wat kracht en lichaamsgewicht oefeningen van blogs en sites die speciaal over sporten en vaak ook afvallen/spieren opbouwen gaan. Ik zou het erg fijn vinden om een gestructueerd trainingsschema te hebben waar ik me beter aan kan houden want ik merk dat zodra ik iets heb om me aan vast te houden ik het beter volhoudt dan wanneer ik geen gestructueerd schema heb.

    View Comment
  22. Tessa 24 december 2016 om 16:57

    Ik kijk meestal een beetje bij verschillende mensen wat die doen, en daar maak ik vaak een eigen schema van. Meestal een combinatie van krachttraining en dan een klein beetje cardio erbij. Ik zou het mega handig vinden als ik gewoon een schema heb waarbij ik ook een voedingsschema heb. En natuurlijk dat er meerdere niveaus zijn is ook mega handig!

    View Comment
  23. Kristel 27 december 2016 om 23:13

    alle fitness spullen net uitgepakt en thuis uitgestald , nu alleen nog een goed boek die mij kan helpen om de juiste training te volgen.

    View Comment
  24. sophie 29 december 2016 om 20:06

    Ik gebruik soms de oefeningen van Kayla Itsines, maar ik vind dat je daar al best een dikke conditie+spiertjes voor moet hebben. Zou dus top zijn om wat meer als beginner behandeld te worden en van daaruit verder te groeien.

    View Comment
  25. Caitlin 4 januari 2017 om 10:00

    Meestal doe ik maar wat, maar veel oefeningen onthoud ik van groepslessen, pinterest en instagram. 🙂

    View Comment

Reacties zijn gesloten.